Canadian Airgun Forum

The #1 Community for Airguns in Canada!
It is currently Fri Mar 29, 2024 12:36 am

All times are UTC - 5 hours


The Canadian Airgun Forums are a place for people to discuss and learn about airguns and the airgunning sport in Canada. There are lots of discussions about airguns, airgun accessories, reviews, modification and repair information, airgun events, field target and free classifieds!

 

You need to register before you can post: click the register link to proceed. Before you register, please read the forum rules. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own pictures, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free! To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.







Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Jul 19, 2007 6:12 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue May 29, 2007 10:36 am
Posts: 31
Location: Montreal, QC
Salut à tous,

Je quitte bientot la campagne pour allé m'installer à Montréal.

Vu que je ne pourrais plus pratiquer le tir dans mon condo, je me demande si c'est legal d'aller m'installer dans un petit bois tranquille en campagne, de disposer mes cibles et de pratiquer mon sport sans deranger personne? Ou bien je risque de m'attirer du trouble.


Merci d'avance pour vos réponses.
Nick


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 19, 2007 6:59 pm 
Offline
Site sponsor and moderator
User avatar

Joined: Thu Sep 22, 2005 2:40 pm
Posts: 6371
Location: Eastern Passage N.S.
La seule sujestion que j'ai, ce serait de demander aux authorities locals quelles sont les regulations locals pour l'endroit que tu veus te servir de tes armes a air comprimer.

_________________
René


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jul 22, 2007 10:07 am 
Offline
User avatar

Joined: Sun Oct 30, 2005 3:59 am
Posts: 457
Location: Montreal,Quebec.CA
radarbeam wrote:
Salut à tous,

Je quitte bientot la campagne pour allé m'installer à Montréal.

Vu que je ne pourrais plus pratiquer le tir dans mon condo, je me demande si c'est legal d'aller m'installer dans un petit bois tranquille en campagne, de disposer mes cibles et de pratiquer mon sport sans deranger personne? Ou bien je risque de m'attirer du trouble.


Merci d'avance pour vos réponses.
Nick


``en campagne, de disposer mes cibles et de pratiquer mon sport sans deranger personne?`` Si tu connais quelqu`un ou tu demande au proprio la permission je ne crois pas que ca cause de problemes :wink:

_________________
My gun
post284214.html#p284214
QB78-22,QB57-.177,Tow B4-2-22,B4-1-.177,XS-B3-22,Crosman 1322,BlackPacker 2289G-22,Slavia 630-.177,Diana 34-.177,Gamo CFX .177,Win 500X .177


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 7:04 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 21, 2007 6:39 pm
Posts: 5
Location: Montréal
J'imagine que si tu tires dans un endroit où il n'y a personne, où tu ne risque pas d'atteindre une personne ou un animal et où tu ne dérange pas à cause du bruit personne ne viendra t'embêter. Personnellement, je tire en ville, dans un endroit où il n'y a personne, entouré de murs, et je tire en direction d'une clôture de broche (sur laquelle j'accroche mes cibles) derrière laquelle il y a un autre mur. Personne n'est jamais venu me faire d'ennuis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 15, 2008 1:46 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Mar 25, 2008 9:32 pm
Posts: 28
Location: montréal
Il y a un gros probleme de chats de goutieres et d'écureuils a Mtl. Bienvenu dans le club.

Moi je tire dans ma cour sur une planche. A date pas de problemes. Cé sur que je me cache un peu pour les voisins et que je ne tire pas a repetition. Oui je mennui souvent de mon chalet, mais quand jy vais cé une satisfaction.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC - 5 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO